متن استاتیک شماره 22 موجود نیست
مقدمه
طی سال های اخیر در اغلب کشورهای دنیا، مبنای فرایند ارزشیابی و ارتقاء اعضای هیأتعلمی، توانایی و عملکرد آنها در زمینه فعالیت های پژوهشی بوده و آموزش که یک جزء ضروری و یک جنبه مورد انتظار از فعالیت های آکادمیک و در واقع رسالت اصلی مؤسسات آموزش عالی میباشد، جایگاه خود را از دست داده است.
برای رفع این مشکل، تلاش های گستردهای صورت گرفت تا با استفاده از استانداردهای مشترک، فعالیت های آموزشی، شناسایی شده و مصادیق آنها مشخص گردد تا اعضای هیات علمی به وسیله آنها مورد ارزشیابی قرار گیرند و نتایج این ارزشیابی به عنوان بخشی از ارتقاء آکادمیک آنها محسوب شود.
تعریف دانش پژوهی
هر نوع فعالیت و نوآوری برجسته علمی در حیطههای کشف، آموزش، کاربرد نتایج پژوهش های اصیل و یکپارچهسازی اطلاعات بدست آمده از اجزای مختلف یک رشته یا رشتههای مختلف علمی
کاربرد دانش و شواهد مربوط به آموزش در فرآیندهای یاددهی- یادگیری، نقد آموزش مبتنی بر شواهد و مداخلات آموزشی هدفمند توسط فرد و مشارکت دادن نتایج و عقاید با سایر افراد
شیوه نامه ارزشیابی فعالیتهای دانش پژوهی آموزشی
/uploads/111/2021/Mar/27/daneshpagohi_106116.pdf